Algemene Voorwaarden Pedicurepraktijk Footz


1. Algemeen

Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Pedicurepraktijk Footz en een cliënt waarop Pedicurepraktijk Footz deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

2. Diensten

Pedicurepraktijk Footz zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.

3. Afspraken

Behandelingen vinden uitsluitend op afspraak plaats. Afspraken kunnen telefonisch, via het contact formulier of WhatsApp worden gemaakt. De cliënt dient bij verhindering van een afspraak deze zo spoedig mogelijk – uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak – aan Pedicurepraktijk Footz door te geven. De afmelding kan telefonisch of via WhatsApp geschieden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, dan mag Pedicurepraktijk Footz tot 100% honorarium voor de gereserveerde tijd aan cliënt doorberekenen. Bij verhindering van de afspraak door Pedicurepraktijk Footz, dient deze annulering zo spoedig mogelijk aan cliënt te zijn doorgegeven, doch uiterlijk 24 uur van te voren. Bij verhindering door overmacht behoeven beide partijen zich niet aan bovenstaande verplichtingen te houden. Overmacht omvat datgene van de Wet en jurisprudentie daarover zegt.

4. Tarieven en betaling

Pedicurepraktijk Footz vermeldt alle tarieven van behandelingen op de website en zichtbaar in de praktijk. De gemelde tarieven zijn vrijgesteld van BTW. Pedicurepraktijk Footz maakt gebruik van de kleine ondernemersregeling (KOR). De cliënt dient binnen 7 dagen van de behandeling en eventuele af te nemen producten het verschuldigde bedrag via een betaalverzoek te voldoen.

5. Persoonsgegevens en privacy

De cliënt voorziet tijdens het eerste consult alle gegevens die relevant zijn voor een goede beroepsuitoefening aan Pedicurepraktijk Footz. De persoonlijke gegevens worden door Pedicurepraktijk Footz geregistreerd op een klantenkaart. Pedicurepraktijk Footz behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Pedicurepraktijk Footz zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden. De cliënt heeft te allen tijde recht op inzicht in de eigen behandelgegevens.

6. Geheimhouding

Pedicurepraktijk Footz is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt verteld tijdens een behandeling. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak, Pedicurepraktijk Footz verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

7. Aansprakelijkheid

Pedicurepraktijk Footz kan niet aansprakelijk worden gehouden voor schade, van welke aard dan ook, die is ontstaan doordat cliënt onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. Pedicurepraktijk Footz is niet verantwoordelijk voor verlies, beschadiging of diefstal van persoonlijke eigendommen die door cliënt zijn meegenomen naar de praktijk.

8. Beschadiging en diefstal

De cliënt is aansprakelijk voor toegebrachte schade aan het meubilair, instrumenten en en/of materialen van Pedicurepraktijk Footz. Diefstal wordt door Pedicurepraktijk Footz altijd gemeld bij de politie.

9. Garantie

Pedicurepraktijk geeft één week (7 dagen) garantie op de behandeling en de producten. Deze garantie komt te vervallen indien:

• de cliënt de adviezen niet heeft opgevolgd

• de cliënt de verwijzing naar een andere discipline niet heeft opgevolgd

• de cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing of aanwijzing heeft gebruikt

• de cliënt andere producten dan de door de pedicure geadviseerde heeft gebruikt

10. Klachten

Indien een cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen zeven dagen, schriftelijk worden gemeld aan Pedicurepraktijk Footz. Pedicure Footz dient de cliënt binnen zeven dagen na ontvangst van de schriftelijke klacht, een adequaat antwoord te geven. Indien de klacht gegrond is dan zal Pedicurepraktijk Footz de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen. Indien Pedicure Footz en cliënt niet tot overeenstemming kunnen komen dan kan de cliënt het geschil voorleggen aan de geschillencommissie, waarbij Pedicurepraktijk Footz via Provoet is aangesloten.

11. Gedrag

De cliënt dient zich in de praktijk volgens de algemeen aanvaarde normen te gedragen. Indien een cliënt na waarschuwing, onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Pedicurepraktijk Footz het recht de cliënt de toegang tot de praktijk te ontzeggen zonder opgaaf van redenen.

12. Persoonlijke hygiëne

Pedicurepraktijk stelt het op prijs dat de cliënt vóór de behandeling de voeten heeft gewassen en ontdaan van eventuele nagel- of gellak.

13. Recht

Op elke overeenkomst tussen Pedicurepraktijk Footz en de cliënt is Nederlands recht van toepassing. In geval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie of wel de versie zoals die gold ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst. 

Download hier de Algemene Voorwaarden